Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

Sista idag

Av Sara - 13 oktober 2008 21:31


Jag åt jag åt jag åt jag åt. Nej nej nej nej nej!

Chokladpudding, grädde, vaniljkräm, vindruvor.

Mamma bakade tårta, det blev över. Hon gav det till oss.

Mår inte bättre av att dom säger saker som

"Du skulle aldrig kunna bli konditor"

"Om du åkte till usa en vecka skulle du gå upp 10kg"

"Vilket jävla fetto du är Sara" (min syster brukar säga så "på skoj")

Höll på att få en hetsattack och äta mackor och glass och sånt,

men på något konstigt sätt lyckades jag att hålla mig undan köket.

Tur det, onödigt att göra saken ännu värre liksom! 


Till "Anonym":

Det är inte jag på bilden och ja, jag är medveten om att jag

har någon form av ätstörning, kanske märks om man läser bloggen...

 
 
Sofia

Sofia

14 oktober 2008 12:37


Jag mår bättr idag som du kanske märker^^ hoppas det håller i sig nu bara ett tag fram över!
Mmm.. ett kg är ju inte mycket.. men jag måste börja röra på mig igen! Jag går ju inte längre till jobbet utan måste ta buss.. cykeln blev ju kvar i norpan :( Och jag har ju inte precis orkat röra på mig.. Men nästa vecka är det lön och då ska jag köpa gym kort har jag bestämt mig för! (Gjrode jag iofs innan jag flytta ned :P)

Jag tror din och mn mormor är lika dana.. De ÄR verkligen rädda för att man ska vara hungrig >.< blö... Min mormor gör mackor till mig som frukost varje dag men som tur är så har hon börjat lägga de i burkar så att jag kan ta med mig de. Då kan jag antingen "spara" de till middag på jobbet eller slänga de. Dock har det ju blivit mycket mackor >.< urk.. no more no more!!

Vadå int så mycket begärt av dig!!! Det är skit bra Sara!!! En steg i rätt riktningt! Ett tips på om du vil ta igen grejorna! Sätt dig på ett Cafe och plugga!Ta en kopp kaffe elelr te och bara sitt och plugga! Jätte skönt det har jag gjort med mitt pluggande till jobbet^^ I like it alot:P Om du blir frestad att köpa ngt annat än dricka så se till att ta en sallad eller en lite fullkornsmacka! Det är det ända farliga med kafen. De ahr så mycket gott >.< Dock så har jag lyckats köpa mackor i stället för annat. Det är ganska skönt när tanken *Vill duverkligen ha det här?* dycker upp automtiskt i huvudet^^
Jag tror på att du kan fixa det! Skolåret har ju bara börjat! Du har all tid i världen att kirra allt!

Atarax är ett, ganska ofarlig o beroendeframkallande (Tack gode gud!) lugnande medel som jag bruakr ta vid ångest och panik attacker... Eller snarare gråt attaker som ajg kallar de >.< men de funkar inte ka bra längre.. Nu harj ag börjat fundera på om jag kan ha de till annat. Tex på morgonen dagen efter ajg har sovit över hos en kompis så att ajg slutar få de där jobbiga känslorna jag får >.< ysch..

Usch är också sån som om jag ser en kaka, får ta en kaka slutar upp med att ta fem kakor... Bakade kladdmuffins i veckan och de tog slut på två dagar >.< Min mormor sa att jag inte skulle få baka igen på länge då jag åt upp de så snabbt, det är ju inte bra för mig.. duuuh..
Känns som att mina dumma antisötsugspiller inte fungerar :(

Hoppas du har det bra och gick till skolan idag också!!! Hold on tight dear!

puss puss!

http://www.crashingdown.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2009 22:28

  Byter blogg till: http://enkladdigtejp.blogg.se/ Hoppas på att ni vill göra mig sällskap där också? Skulle sakna er något otroligt annars!!!   Hej då älskade blogg, du kommer alltid att vara min första <3 ...

Av Sara - 4 februari 2009 15:53

  Ändå hungrig ändå hungrig :( Vikt 05.50: 48,1kgFrukost: te m. mjölk Lunch: ½ potatis   Massor med skolarbeten, redovisningar och missade prov, jag vill dö.Tror jag ska göra lite te och mysa en stund istället. Till Brody:Nej jag betalade via kontoöv...

Av Sara - 3 februari 2009 19:44

  Dagens intag:- 2 koppar te m. mjölk - sellerisoppa (vatten, 1selleristjälk, buljong, kryddor)Träning: Crosstrainer -50kcal Video 55min   Duktig idag. När pappa tryckte in sin gaffel i en bit korv var det enda som ploppade upp i min skalle "Eew..." ...

Av Sara - 3 februari 2009 11:53

  Tog en till eftersom jag är lite girig av mig (A)Nu är jag aspigg och lite(mycket) skakis ^^ Kanske skulle sminkat mig innan heh, men et gick bra ändå. Ska ändå göra lite te m. mjölk nu, så jag får i mig vätska och kalcium.Men frukost och lunch är ...

Av Sara - 3 februari 2009 11:07

  Gissa vad jag precis hittade innanför brevinkastet?;)Min piller har kommit! Och JAG hittade dom först, hade varit surt om det var mamma eller pappa hehe..!Jag är så jävla peppad, kan inte sluta le liksom :DKänns så nära nu, så otroligt nära.Tog en ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards