Alla inlägg under maj 2008

Av Sara - 21 maj 2008 19:07

...dagar kvar - 1,8kg.


Vikt: 44,8

Dagens intag:

- 2 koffeintabletter

- 3 glas citronvatten

- 1 kopp te utan mjölk

- 2 tuggummin


Fastan går bra hittills :D Ska fortsätta imorrn med, men vet inte om

det går att komma undan middagen. Skollunchen blir knepig, men det

är ju bara att säga "jag fastar" om det nu är så haha :P


Jag såg en extrem-ana idag på väg till skolan, hon var ute och

motionerade i alldeles för stora mjukiskläder. Hon gick framför mig.

Bara skinn och ben, jag blev lite ledsen när jag såg henne.

Det hade liksom gått för långt, hon såg ut att kunna gå av när som.


Av Sara - 20 maj 2008 11:17


Vikt: mycket mer än igår hehe :S

Dagens intag:

- 20cl MER apelsin (=100kcal) Pappa köpte fel... -__-'

- 2 koffeintabletter

- ½ kopp te utan mjölk

- 1 multivitamin i 1 glas vatten

- 6 glas citronvatten

Hemma idag med.


Såg nåt klipp på youtube igår om size zero, och då snackade dom

med en tjej som sa att hon en gång fastade i 40 dagar :O

Hon har lätt min respekt :D


Det har gått bra utan mat hittils, det gäller bara att inte se sig

omkring när man måste in i köket. Det gäller att inte fästa blicken

på brödpåsen som ligger mitt på bänken haha :P eller fruktskålen!


Middagen hamnade i en påse på rummet, lätt som en plätt ;)

Av Sara - 19 maj 2008 21:13


Tänkte inte blogga mer idag men måste skriva av mig, sitter och gråter.

Sms:ar lite med R, och han skrev att dagen hade varit "sådär",

och att han var lite ledsen, tydligen pga att jag säger

"vi ses imorgon" och sen inte går till skolan.

Jag började tjuta direkt, blödig som jag är. Känns som jag bara

förstör för alla andra också genom att vara så nere jämt.

Känner mig hemsk, elak, tråkig, patetisk och mest av allt: TJOCK.

Jag åt så himla mycket förut, varför gjorde jag det?:S


Fasta med Joy imorrn, nån mer som ska?:)

21

Av Sara - 19 maj 2008 09:47

Det är antalet dagar kvar till mitt mål. Lätt som en plätt (:


Vikt: 44,9  (jag som höll tummarna för att det skulle ligga under 46 haha)

Frukost: ½ port. gröt, 1 rågrut m. sallad/gurka. =ca105kcal

Lunch: 1 burk minimorötter/ärtor, blandat i dolmiosås m. ½dl minimjölk.

Plus lite till dolmiosås efter det... = max 200kcal. För mycket ><

Middag: det blev en 2timmars binge...


Det finns verkligen bara 2 alternativ för mig:

-Inte äta alls

-Äta tills jag nästan spricker


Ska be pappa köpa mig en minimer när han åker och handlar. Jag vet att

det är mer kalorier och socker i det, men känns som det är mer

skonsamt för både tänderna och kroppen än typ zero-läsk, eller?:)

Vill fasta imorrn, det behövs... så mkt som jag stoppat i mig :S

Mensvärk = Skolk = Jag är sämst.

Av Sara - 18 maj 2008 17:03


Fy fan vad hungrig jag är nu, har inte ens druckit något idag.

Men jag ser min äckliga mage och står emot.

Satt vid matbordet med mamma och pappa och såg på när dom åt

sin glass med varm banan, choklad och chokladsås. Euw...


Av Sara - 18 maj 2008 13:27


Åh snälla radera gårdagen, mår jättedåligt över det.

Jag joggade hem från tåget 2 på natten när jag lämnat R,

sen när jag kom hem gjorde jag 2 mackor. Mamma var uppe och

skulle gå på toa och såg att jag skulle käka. Imorse när jag gick

upp tog hon upp det och berättade hur maten sätter sig direkt

på kroppen och att jag inte ska äta mitt i natten och sånt. Och:

"Akta dig, rätt som det är får du inte igen byxorna"

Vad fan tänker hon med?! Jag gick in på mitt rum och grät hysteriskt.

Sen tog jag fram min lilla kniv... skar mig första ggn för några dagar sen.

Vill inte få fula armar, men det känns så bra att dämpa smärtan.


Vågade inte väga mig idag.

Frukost: nej

Lunch: nej. Ingen har reagerat på att jag inte ätit något än :P

Middag: 2 salladsblad, 1cm gurka, 1 tomatskiva,

½dl finhackad kyckling, 1/4 ris, 5 klunkar vatten

Övrigt: absolut ingenting


Jag måste läsa ut 200s i en astråkig bok till den 22e + skriva recension.


Av Sara - 17 maj 2008 16:54


R kommer hit ikväll :) fast egentligen ville jag vara ensam...

Men jag kan ju inte säga att jag inte vill träffas direkt ;/


Hamburgare till middag vid sju sen. Men jag ska käka bara sallad

och grönsaker. Ska ju äta massa godis och sånt istället...

Har redan ätit upp halva påsen i ren hets :(


Av Sara - 17 maj 2008 16:15


IGÅR:

Började bra, vi umgicks lite och jag lät bli snacksen. Blev dock

serverad krusbärsdricka, antagligen en del socker i. Drack ½ glas.

Sen blev det en indisk restaurang, alltså INGA sallader >< crap.

Jag beställde blandade grönsaker i en svinstark sås, ris till det.

Blev pyttelite bröd och sen lightcola :) Helt okej alltså.

Sen när vi var hemma hos R igen blev jag serverad en STOR bit

kladdkaka med grädde >< Fan, tänkte jag, men jag åt upp.

Till det drack jag andra halvan av krusbärsdrickan.

Jag kom hem vid 12. ÅNGEST. Så jag tröståt 3 mackor, trots förbudet :S

"Jag börjar imorgon" tänkte jag.


IDAG:

Mina mått är fortfarande detsamma som för 3 dagar sen. Ingen vägning.

Frukost: ½ port. gröt (=65kcal)

Crosstrainer -70kcal nästan direkt efter.


Sen har det bara gått neråt, efter första snesteget slutade jag bry

mig, som vanligt. "Jag är redan körd, jag börjar imorrn ist".

Har gått typ 3h iaf på ikea och i affärer. Jag åt cheesecake :S ?!


JAG BÖRJAR IMORGON. Kan någon ge mig lite diciplin?


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards