Alla inlägg under maj 2008

Hmm

Av Sara - 13 maj 2008 18:04


Undrar om jag måste äta middag imorgon? Dom kanske börjar

bli misstänksamma när jag inte äter med dom på flera dagar?:S


Min mage kurrar inte längre, men jag har huvudvärk och är typ

öm i hela kroppen. Fast det kan ju bero på annat också.


Min lillasyster (92:a) åt upp dom sista chipsen och dippen förut.

Hon tryckte alltså i sig 300g chips på 1590kcal! PLUS dip :S

Jag förstår inte hur hon inte kan vara smällfet. Men det kanske kommer.

Av Sara - 13 maj 2008 14:25


Vikt: 46,1

Dagens intag:

- 50cl cola light

- 1 glas vatten

- tuggummin

- 1 glas citronvatten


Min mage gör fruktansvärt ont hehe, och skriker och bubblar, men det

är bara bra för då vet jag att kroppen "käkar upp sig själv" :D

Inte så kul att må illa dock, men det är väl sånt man får ta.


Vi skulle ha 2h hål nu så jag gick hem och tänker inte åka tillbaka.

Innan mamma&pappa kommer hem ska jag ta en tallrik och kleta in

med lite yoghurt och müsli, och sen ta en till och smula ner med

lite knäckebröd. "Jag var så hungrig, orkade inte vänta på er".

En korv med bröd ska jag lura i dom att jag käkat med! För det gjorde

jag nästan imorrse, fast snarare tugga+spotta+skölja med vatten ;)

Men efter halva korven blev jag äcklad och slängde resten.

Så det saknas en korv, så då kan jag ju lika gärna säga att jag åt den.


Såg en bra film igår på youtube, "A secret between friends". 1½h :)

Av Sara - 12 maj 2008 18:52


Idag kan ni vara stolta över mig för nu är det första dagen på min

fasta och jag har lyckats undgå både en supergod middag och

en stor fet chipspåse plus dip! Känns underbart :D


Dagens intag:

1 glas vatten med citron

50cl cola zero

7 sockerfria tuggummin

1 dl juice (=45kcal)

Har varit och köpt 1 flaska sprite zero och 1 flaska cola light idag.

(Någon som fattat skillnaden mellan light och zero cola?:S)

Så köpte jag 2 paket tuggummin med, så att det räcker under fastan.

 Letade i TRE affärer efter sockerfri redbull men det fanns ingenstans,

jävla skitsamhälle alltså :P jag kommer ju behöva det! Min vanliga

energidryck hade dom desutom tagit bort helt i den affären :O


Mer lycka:
-Jag fick VG+ på nationella matte c  :D

-Sista idrottslektionen någonsin idag!


Av Sara - 11 maj 2008 22:41


Idag har jag ätit mer än vad jag borde göra på en vecka, har ätit

i princip hela tiden sen jag kom hem från shoppingrundan vid fyra.

Min mage är konstigt nog inte så svullen :S Vill ni veta vad jag

har ätit under hela dagen? Kanske får er att känna er bättre själva ;)

2 tekakor, caesarsallad på mcd, 1 wienerbröd, 4 rågkakor,

1 smoothie, 1/5 mjuk pepparkaka, yoghurt m. 1banan + müsli,

5 mariekex, 2 port. chokladpudding.

Jag är inte stolt direkt, trodde inte man kunde äta så mycket :S

Har bara varit mat mat mat i mitt huvud idag.

Tänkte fasta mån,tis,ons nu och bara dricka lightläsk och tugga

tuggummin. Får komma på nåt sätt att fly från middagarna.

Blir dock svårt att förklara för R imorgon varför jag inte käkar lunch!


Behöver all pepp jag kan få, måste läsa allas bloggar och tänka på

dagens matintag så mycket jag bara kan! Jag vill verkligen komma

tillbaka till ett minimalt matintag, i want it so fucking bad!


Btw, jag kan inte komma in på vissa bloggar längre, står att jag

behöver lösen och sånt?:S nån som varit med om samma?

Gäller bara blogg.se-bloggar alltså.

Av Sara - 11 maj 2008 16:16


Vi käkade på mcd idag, jag beställde en caesarsallad :)

Dressingen var bara på 2,2% fett, så den åkte på med. Och tyvärr

krutongerna och brödbiten... men iaf bättre än hamburgare :P


För övrigt vill jag äta heeeela tiden. Det är lite jobbigt ><


Av Sara - 10 maj 2008 11:15


IGÅR:

Frukost: ½ port. gröt + 1 rågrut m. ost/gurka (=max120kcal)

Lunch: 1 zooklubba

Middag: pastasallad (köpt) m. skinka och fetaost (picnic med R)

Övrigt: för mycket godis... sprite zero, 1 nattmacka m. ost/skinka/gurka


Hade en knäpp dröm om wienerbröd inatt, vaknade av att jag grät.


Jag känner mig så konstig nu, jag vet inte vad jag ska göra!

Visst vill jag bli smal, men jag kämpar inte tillräckligt, jag går bara upp

mer och mer hela tiden, och det är inte så kul att bara misslyckas.


Jag älskar ju mat, det var där min "ätstörning" började, jag var typ

besatt av mat och extremt sockerberoende. Jag är ju fortfarande

besatt, men allt jag vill är att kunna äta frukost, lunch och middag

utan att behöva hetsäta eller småäta. Jag vill kunna äta bra och nyttigt,

men ändå inte behöva tänka på det jämt, jag vill inte att maten ska

ta över min hjärna. Så... jag vet inte riktigt vad jag ska/vill göra nu.

Av Sara - 8 maj 2008 20:36


Ställde mig på crosstrainern i 30min, blev -170kcal.

Fy fan vad jobbigt, höll på att typ haha.

Sista 10min gav jag ifrån mig skrik och höga stön för att orka

köra klart min halvtimma! xD Det var för många dagar sen sist nu.

Men uj vad härligt det kändes efteråt.

Av Sara - 8 maj 2008 18:59


Jag hittade ett par skor jag kunde gå i, så det blev fika med tjejerna.

Jag beställde en smoothie och hoppas på att den var hyffsat nyttig!

Dom andra åt paj och kladdkaka och frukt och sånt.

Blev bjuden på 1 sockerfri godisbit med, eller det var iaf allt jag åt av det.

MEN,

när jag kommer hem har pappa tagit hem pizza :S han hade köpt

till mig utan att fråga, vesuvio med banan som vanligt.

Jag som tyckte att jag hade haft rätt bra koll på dagen, men icke...

Jahapp, där rök den dagen, precis som vanligt. "Hej fettklump!"


Imorrn är det 4h nationella i matte C. Blir banan till frukost och sen

en zooklubba under provet. Skiter i lunchen sen för jag slutar efter det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards