Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Torsdag

Av Sara - 18 december 2008 12:54


JULLOOOOOV<3

Tänkte köra på bara frukt och grönsaker idag

men det har bara skitit sig gång på gång :P

Frukost: smoothie (½banan, jordgubbar, vatten, mjölk)

Först gjorde jag med bara vatten, men det smakade skit ><
Avslutningsfika: ½ julmust, en liten kant från saffranskransen.

(Min lärare tjatade som en idiot på mig om att ta fika >< inte ens gott!)
Lunch: haricotverts + lite coleslaw


Kcal hittils: 150 + 400 + 100 = 650 på ett ungefär.
Puh, känns bättre nu, är ju bara middag kvar också, och sålänge den

ligger på max 300kcal så är det lugnt idag, om jag tränar också!


Vikt 06.00: 50,8
(+0,6)


 
 
nicole

nicole

18 december 2008 13:12

Jo precis, och när man redan stoppat i sig de kan man inget göra för man har redan förstört dagen, och då kommer all ångest som sagt... men ny dag, nya tag. vi kör hårt!

jo de va kul att höra de, när mamma gick från mitt rum och stängde dörren, log jag faktiskt. Nu för ett tag sen, fick jag en till kommentar, "du ser smal ut i klänningen" "verkligen jätte smal"... då borde de alltså synas på rikigt, var verkligen länge sen jag fick så mycket kommentarer på en dag. ett stort +. Men längtar tills de syns så mycket mer, är ju bara halvvägs än..

http://www.mittsmalareliv.blogg.se

 
moi

moi

18 december 2008 19:50

Svar: ja isst är det så:)! även om det är typ världens enklaste klädesplagg så känns det så glammigt haha!

jag kör också frukt och grönt idag.
vad har du i din smoothie?
kram

http://raspberrysmile.blogg.se

 
Josephine

Josephine

18 december 2008 21:16

Haha okej! Men vi får komma på något bra. Ledsen, såg inte det där med fruktdag förrän nu. :/ Men hur ska du göra nu under juletider då alla svullar som mest? Usch jag mår illa då jag tänker på alla onyttigeter. Jag ska försöka undvika dem.

Nu vill jag höra lite om dig :) typ hur fick du ätstörningar om du nu klassar dig själv ha det osv..?

Ja absolut. Det låter roligare att köra lite olika grejer från dag till dag. :)

Jag tränar varje dag i form av konditionsträning. Antingen löpband/crosstrainer 30-60 min eller promenader. Får bara ångest om jag inte rört på mig alls. Jag gav upp styrketräningen då det ej gav resultat.
Kör på löpning i vår! Det är jätteskönt. Ska också vara ute mer :) bara att man vill ju vara riktigt smal då för att man visar sig för massa människor.

Jag trivs med jobbet + plugget. Det är skönt. Saknar inte alls gymnasiet. Hade så mkt mer ångest och mkt släppte då jag lämnade det.

puss

http://iwanttobethin.blogg.se

 
Jos

Jos

18 december 2008 22:56

Usch det är verkligen hemskt med den här besattheten. Jag har sett bilder och så på dig från tidigare i år, du ser ju ändå ut att ha en jättefin kropp tycker jag. Men jag vet hur det är, spelar ingen roll vad andra säger typ...
För mig började typ allt egentligen för 1,5 år sen. Alltså jag har alltid haft komplex över min kropp men för 1,5 år sen bestämde jag mig typ för att bli smal och hade en del försök tidigare men de räknar jag inte med... Hur som helst. Det var en dag i 2an på gymnasiet, i slutet där-vid sommarlovet nästan. Då skulle vi väga oss. Jag vägde 59 kg då (är 1,67 lång.) Fick panik och ba NEJ nu måste jag verkligen gå ner i vikt, äcklad av mig själv! Så då när sommarlovet kom bestämde jag mig först bara att bli nyttig (utesluta allt godis+onyttigheter etc.) ville röra på mig lite mer då jag aldrig tränade. Så första 2 veckorna gick allt jättebra: jag lärde mig äta regelbundet och åt aldrig sötsaker. Målet var att klara detta hela sommaren...
Efter två veckor gick jag ned 2 kg och blev jättepeppad. Vet egentligen itne hur det kunde gå så snett men helt plötsligt så var jag fast i skiten. Ständigt tänkte jag på träning+vikt+mat. Började räkna kalorier, drog bara mer och mer ned på dem och ångestne fanns där ständigt. Vägrade äta onyttigheter. Sen efter 2 mån hade jag gått ner till 52. Inte så mkt egentligen men jag blev latare med träningen, vilket kanske var positivt.
Efter sommaren märkte jag ju att mitt beteende inte var normalt. Jag undvek alla möjliga situationer som kunde tänkas att innebära MAT. Ställde in träffar med kompisar osv, hittade på att jag ätit o sådär. Men sen så läste jag så mkt på forum och skit och ville sluta med det här. Så jag slutade träna och åt väl 1000-1500kcal/dag ungefär. Höll en vikt på 52 hela tiden och sen vågade jag äta godis och började äta massa onyttigheter på helger. Men jag gick aldrig upp i vikt... Åt mestadels under 1000 kcal.
I januari i år så började jag äta mer helt plötsligt, säkert 2000/dag. Gick ner 4 kg till - 48 kg. Höll den vikten kanske 2 månader, sen upp igen till 52. Efter en månad stod vågen på 54 och då fick jag panik och började äta mindre igen, och ibland fick jag små överätningsattacker följda av överdriven träning. Sommaren nu gick okej, vägde nog 52 hela sommaren. I slutet bestämde jag mig för att gå ner i vikt igen och fastade- detta följdes av hets och jag har adlrig mått så dåligt. Bara på typ 2 veckor (kanske fastat 3-5 dagar och hetsätit 2-3 gånger) så var jag uppe i 58!! sen slutade jag väga mig typ i slutet av sep för jag fick sån ångest. Nu har jag vägt mig igen och har gått ner till 52 igen. Men ska kämpa vidare... Jag har egentligen varit jätteonyttig hela okt-nov-dec men ändå har jag gått ner konstigt nog :S
Jag vet ju att jag inte är frisk nu. Tänker ständigt på kalorier o sådär...Vet inte hur man ska sluta.

usch vad långt det här blev haha. stackare...

men det här med träning. Jag har typ lärt mig gilla det. Förut hatade jag det. Nu börjar jag bli lite besatt av att jag alltid måste träna, annars får jag ångest och när jag tränar försvinner verkligen allt sug och sådär. Det är skönt. Men jag håller med om att crosstrainern är seg :) första 20 minutrana är astråkiga, sen blir det lättare :)

puss och kram!

http://iwanttobethin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2009 22:28

  Byter blogg till: http://enkladdigtejp.blogg.se/ Hoppas på att ni vill göra mig sällskap där också? Skulle sakna er något otroligt annars!!!   Hej då älskade blogg, du kommer alltid att vara min första <3 ...

Av Sara - 4 februari 2009 15:53

  Ändå hungrig ändå hungrig :( Vikt 05.50: 48,1kgFrukost: te m. mjölk Lunch: ½ potatis   Massor med skolarbeten, redovisningar och missade prov, jag vill dö.Tror jag ska göra lite te och mysa en stund istället. Till Brody:Nej jag betalade via kontoöv...

Av Sara - 3 februari 2009 19:44

  Dagens intag:- 2 koppar te m. mjölk - sellerisoppa (vatten, 1selleristjälk, buljong, kryddor)Träning: Crosstrainer -50kcal Video 55min   Duktig idag. När pappa tryckte in sin gaffel i en bit korv var det enda som ploppade upp i min skalle "Eew..." ...

Av Sara - 3 februari 2009 11:53

  Tog en till eftersom jag är lite girig av mig (A)Nu är jag aspigg och lite(mycket) skakis ^^ Kanske skulle sminkat mig innan heh, men et gick bra ändå. Ska ändå göra lite te m. mjölk nu, så jag får i mig vätska och kalcium.Men frukost och lunch är ...

Av Sara - 3 februari 2009 11:07

  Gissa vad jag precis hittade innanför brevinkastet?;)Min piller har kommit! Och JAG hittade dom först, hade varit surt om det var mamma eller pappa hehe..!Jag är så jävla peppad, kan inte sluta le liksom :DKänns så nära nu, så otroligt nära.Tog en ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards